Kezd egyre hidegebb lenni és ilyenkor kicsit máshogyan kell üzemeltetni a drónokat, mint ahogyan nyáron megszoktuk.
Az akkumulátor:
Hidegben a Lítium-Polimer akkumulátorokban levő ionok mozgékonysága csökken, a belső ellenállásuk pedig megnő. Ennek következménye, hogy az akkumulátorból kivehető kapacitás és a pillanatnyi áramleadó képessége jelentősen csökken. Extrém hidegben az akkumulátor szerkezet is károsodhat. Így fontos, hogy télen a szabadban is próbáljuk 25 Celsius fok közelében tartani az akkumulátort az indítás pillanatáig. Repülés közben normál esetben az akksira jutó terhelés már önmagában melegíti azt. Az ideális hőmérsékleten tartáshoz kiváló szolgálatot tesznek az akkumelegítők vagy ha nincs ilyenünk, akkor a meleg kocsiban tárolás vagy akár a kabátunk alatt a testünk hőjével melegítve.
Ha mégsem tudjuk melegen tartani vagy repülés közben lehűl az akku, akkor számoljunk azzal, hogy a repülési időnk jelentősen csökkenni fog a nyáron megszokotthoz képest. Továbbá ilyenkor az akkufeszültség a karakterisztika végén sokkal meredekebben esik be így lehetséges, hogy kevesebb időnk áll rendelkezésre a hazarepüléshez, mint azt korábban megszoktuk. Ezért ilyenkor fokozottan figyelj a repülési időre!
A töltés:
Ahhoz, hogy az akkumulátorba a lehető legtöbb energiát vissza tudjuk tölteni, szintén célszerű szobahőmérsékleten tölteni. Továbbá figyelj oda, hogy az akkunak legyen ideje felvenni a környezet hőmérsékletét. Ha mégis szabadban kell töltened, akkor azt tedd egy szivaccsal kibélelt LiPo tasakban, hiszen az is szigetel és a töltés közben is keletkezik hő. Ha több hétig nem használod az akkut, akkor töltsd fel 3,85 Volt/cella feszültségre és tárold száraz, hűvös helyen, mivel ezen a módon öregszik a legkevésbé az akku.
A gép:
Ilyen téli hidegben az eszközeinkben lévő anyagokat alkotó atomok rezgése csökken, így az anyagok rideggé válnak. Ezen a hőmérsékleten könnyebben törnek vagy sérülnek. Ezért fokozottabban figyelj a drónod szállítására, mert egy kisebb koccanás is az anyag sérülését okozhatja! A gép szerkezetében lévő esetleges mechanikai feszültség a hideg hatására hajszálrepedéseket eredményezhet, ezért felszállás előtt a megszokott átvizsgáláson felül nézd át a gép felületét is!
Az elektronikák:
A drónokat vezérlő elektronikákat többnyire -10 és +50 Celsius fok közötti használatra tervezik, ám hazánkban is könnyen előfordulhat ennél hidegebb idő is. Tudnunk kell, hogy az elektronikához kapcsolódó szenzorok extrém hidegben hamis adatokat közölhetnek, ami a drón veszélyes működéséhez vagy akár lezuhanásához vezethet. Ezért extrém hidegben kerüld a drón használatát!