Amennyiben hozzájárulsz a sütik használatához, kattints a RENDBEN gombra. Részletes információ: Adatvédelmi tájékoztató

DJI Mavic Air 2 - sok tudás kis méretbe sűrítve

2020. 09. 07. 00:00:00
DJI Mavic Air 2 - sok tudás kis méretbe sűrítve

Drónos munkáink során az ország minden szegletét bejárjuk, így rengeteg olyan látvány tárul elénk, amit szívesen megosztunk veletek, ezért szinte minden utunkra elkísér minket a munkadrónjaink mellett valamilyen fotós/filmes drón is. Felmerülhet a kérdés, hogy milyen gép jöhet szóba, ami egy hátizsákban is könnyedén elfér anélkül, hogy le kellene mondani a profi minőségű felvételekről és a teljesítményről. Míg korábban egy etalonnak számító DJI Phantom 4 szállítására akkor vállalkoztunk, ha valami konkrét feladat volt vele, addig manapság már az összehajtható drónokat mindig magával viheti az ember. Így a fél évvel ezelőtt újonnan megjelent DJI Mavic Air 2 ideális választás, ha egy kompakt, könnyű de mégis sokoldalú és biztonságos drónra vágyunk. A nyári használat tapasztalatait most meg is osztjuk Veletek.

A gép méreteiben és funkciójában kitölti a Mavic Mini és a Mavic 2 közti űrt, mely az árán is látszik. A Mavic sorozathoz hűen az Air 2 is összehajtható, így mindössze 180x97x84mm-es méreteivel könnyedén szállítható, 570 grammos felszálló tömege pedig szinte meg sem fogjuk érezni a táskánkban. Na de mit is tudhat egy ilyen kis gép? Meglepően sokat!



A Mavic Air 2 egy kifejezetten sportos, nagy teljesítményű gép. Végsebessége megközelíti a 70km/h-t és akár az erősnek mondható 40km/h-s szélben is képes stabilan repülni, így kedvezőtlen időjárási körülmények mellett is tökéletesek lehetnek a felvételeink.  Az OcuSync 2.0 átviteli rendszernek köszönhetően még nagy távolságból (akár 6 km) is folyamatos élő videójelet kapunk a távirányítóra csatlakoztatott okos eszközünkre. Legutóbb egy horvát szigetről indulva repültünk egy másik micro sziget fölé, mely 2,5 km-re volt és a 2.4GHz / 5.8GHz automatikus frekvenciaváltásnak köszönhetően nem kellett aggódni az interferencia, vagy a jelvesztés miatt. Egyetlen feltöltéssel a Mavic Air 2 akár 34 percig képes a levegőben maradni, ami még a DJI drónok között is kiemelkedő. Sok-sok drónozással töltött idő után fura érzés a fél órás repülés. Valahogy az az érzés támad az emberben, hogy ez a gép soha nem merül le? Mit fotózzak még? Ha végül mégis lemerülnénk, a Smart RTH funkció segítségével a gép automatikusan hazatér, kiszámolva, hogy mennyi energia kell a hazajutáshoz. Ugyanez a biztonságos hazatérés várható el a géptől, amennyiben valami oknál fogva megszakad a kapcsolat a távirányító és a drón között.



Ha már szóba került a távirányító, a Mavic Air 2-vel egy újragondolt, ergonomikus távirányítót kapunk, amin a többi modellel ellentétben felül kapott helyet a telefontartó. A korábbi Mavic távok esetében macerás volt a telefon ki és behelyezése és a telefon védőfóliája előbb vagy utóbb áldozatul esett ennek. De ennek most vége és a pilóta végre érzi, hogy egy rendes táv van a kezében. A kompaktabb kialakítás érdekében a karok eltávolíthatóak, az adatkábel pedig az eszközbe hajtogatható, egy kiegészítő segítségével pedig tablet is könnyen behelyezhető a kihúzható tartóba. A gép az intuitív, letisztult DJI Fly applikáció segítségével irányítható, mely elsőre szokatlan a DJI GO4 után, de megszokható.



Aki reptetett már drónt, biztosan érezte már azt a bizonyos nyomasztó érzést, amikor fák és más akadályok környezetében szeretne repülni a látvány megörökítése végett, de az értékes gépet kockáztatni nem szeretné. Ez természetes, senki sem szeretné összetörni a gépét, de szerencsére a Mavic Air 2 sorozat számos védőhálót nyújt. Míg a Mavic Mini nem rendelkezik ütközésgátló szenzorokkal, addig a Mavic Air 2 már elől, hátul és alul elhelyezett vizuális szenzoraival képes érzékelni az akadályokat és rendelkezik az Advanced Pilot Assistance System (APAS) 3.0 rendszerrel is, amellyel képes automatikusan kikerülni azokat. A Mavic 2-höz képest csökkentett méretei és ára miatt a Mavic Air 2-vel nem kapunk oldalsó szenzorokat, ezért nem árt néha felnézni a távirányítóról amikor körkörös felvételt készítünk vagy oldalirányban mozgunk.



A kamerarendszer is hozza a DJI-tól elvárható színvonalat. HDR képes, 3 tengelyen stabilizált Sony 1/2 colos CMOS szenzorral ellátott kamera, amellyel az akár 4K/60FPS videók mellett 12/48 megapixeles fényképeket is készíthetünk, illetve számos okos funkció is rendelkezésünkre áll, hogy több időt tölthessünk a látvány megörökítésével és kevesebbet kelljen bajlódni a beállításokkal. Ebben segít leginkább a Smart kamerabeállítás, mely a telefonokból ismert HDR működési elvére hasonlít. Ugyan a gép rendelkezik 8GB belső memóriával, azért javasoljuk egy 32 vagy 64 GB méretű microSD kártya használatát (javasolt Sandisk Extreme Pro). Nagyobbat nem érdemes (max. 256 GB méretű kártyát fogad a drón), mert utazás közben könnyen sérülhet a kártya és elveszhet a nyaraláson készült videóanyag. Inkább kettő kisebb, mint egy nagyobb kártya. Ami pedig igazán hasznos érdekesség, hogy a drón már repülés közben leküldi a fotókat a telefonunkra, így leszállás után azok már rendelkezésre is állnak, hogy szerkesszük őket vagy megosszuk ismerőseinkkel. Ha nem elégszünk meg a JPG formátummal, akkor a kártyára RAW formátumot is menthetünk, amit utólag minden tekintetben szerkeszthetünk.

A Mavic Air 2 tudja a Mavic 2-ben megismert funkciókat: a hyperlapse módban igazán látványos felvételek készíthetők, hiszen ez egy olyan time lapse, melynél a drón is mozog, vagyis a nézőpont lassú változása mellett rögzíthetjük a környezet gyorsított változását. Valamint adott a panoráma fotózás (akár függőlegesen is), a slow motion, a témakövetést biztosító ActiveTrack (Spotlight,Tracing, Profile,POI) lehetőségek, illetve a szintén automata, a kiválasztott témát középpontba helyező quickshot funkció (Dronie, Circle, Helix, Rocket, Boomerang, Asteroid).



És akkor lássuk, hogy mi milyen kiegészítőket használunk a géphez. Mivel mi a Combo csomagot emeltük le a polcról, így a plusz akkumulátor, táska és számos kiegészítő már adott volt. Ha repülővel is utazunk, akkor szükséges lesz akkumulátor Safe Bag (tűzálló akkumulátor tároló tasak). Ne feledd, hogy a légitársaságok többségénél egy személy max. 2 darab akkumulátort vihet a kézipoggyászában.Ami szintén hasznos, az az autós töltő, főleg, ha több helyszínt járunk végig egy nap és nincs lehetőség a hálózati töltésre. Hidd el, a nap végén nagyon hiányozni fog az a fel nem töltött akku egy jó naplementés képhez. És ami számunkra a legfontosabb, az a szűrőkészlet, mely tartalmaz polár és különböző erősségű ND szűrőket is és ezeket a témának és a fényerőnek megfelelően felváltva vagy kombinálva használjuk. A megfelelő szűrők használatával egy másik bolgbejegyzésünkben ismerkedhetsz meg.



Összességében a tapasztalatunk, hogy a Mavic Air 2 egy kiváló útitárs, amely kompakt méretei ellenére is megfelel mind a kezdő, mind a profi pilóták számára. A Fly More Combo csomagot választva pedig számos olyan kiegészítővel leszünk gazdagabbak, mely kiszolgál egy nyaralás vagy egy imázs film forgatása során.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
blog comments powered by Disqus